mandag den 15. januar 2024

Dortes Biotop

Min biotop ligger ud til et vandløb og der er mark ved siden af.






                                             Her har jeg forsøgt at skitsere min biotop. 




Det er søndag den 7, januar, og jeg har fundet det sted i natur, som skal være min biotop. Det sted som jeg vil følge de næste måneder. Det er frostklart den første gang jeg besøger stedet. Sneen ligger i et tyndt lag. En lille bæk løb ved siden af, og der er mark tæt op at vandløbet. Der er fred og idyl. Området er omkranset af træer i forskellige højder, og der er levende krat.
 

Her en uge efter har jeg genbesøgt min biotop. Nu er det blevet mere mild, og frosten er ikke så synligt mere. Men det er stadig koldt. 

FORÅRET ER PÅ VEJ.....................

Sidst i januar finder jeg nye planter på vej op. Det er så fantastisk at følge naturens gang. Så går vi foråret i møde. 







Under en stub fandt jeg denne lille spire. Den glæder jeg mig til at følge.


Så fandt jeg en forårsbebuder. En vinter gæk. 

1 kommentar:

  1. Hej Dorte
    Fint med en kortskitse - det giver et godt overblik og god ide med et foto spot! Jeg er spændt på at følge med ;-)
    Vh Ida

    SvarSlet